Onderhoudsopties bij uw serverbestelling

Bij ServerZaak kunt u kiezen uit twee onderhoudsniveaus via een externe onderhoudspartner. Deze Third Party Maintenance (TPM) services zijn beschikbaar met verschillende beschikbaarheid en responstijden.

U kunt bij bestelling kiezen voor een looptijd van 1 tot 3 jaar. Op aanvraag zijn ook andere termijnen mogelijk, zoals 6 maanden.

Voor systemen waarbij geen onderhoudsoptie zichtbaar is, kunt u contact met ons opnemen voor een voorstel op maat.


1. Third Party Maintenance – 9/5 – Next Business Day – On-Site

Beschrijving:
Ondersteuning op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 9:00 tot 17:00.
Bij een storing wordt geprobeerd het probleem op afstand te beoordelen. Indien een bezoek nodig is, komt een monteur de volgende werkdag op locatie.

Belangrijk: De melding moet vóór 15:00 uur bij de onderhoudspartner binnen zijn, zodat onderdelen nog dezelfde dag verstuurd kunnen worden. Meldingen nÔ 15:00 uur worden de volgende werkdag verwerkt; de monteur komt dan een werkdag later.

Voorbeeld:
– Melding op woensdag om 14:30 → onderdelen worden woensdag verstuurd → monteur komt donderdag.
– Melding op woensdag om 15:30 → onderdelen worden donderdag verstuurd → monteur komt vrijdag.


2. Third Party Maintenance – 24/7 – 4hr response – On-Site

Beschrijving:
Deze service is 24/7 beschikbaar: meldingen kunnen op elk moment gedaan worden. Binnen vier uur na uw melding wordt er contact met u opgenomen voor diagnose en verdere opvolging.
De daadwerkelijke reparatie vindt normaal gesproken de volgende dag plaats. Indien mogelijk, wordt dit sneller uitgevoerd.

Let op: de 4 uur betreft de reactietijd, niet de tijd tot herstel of bezoek op locatie.

Voorbeeld:
U meldt op zaterdag om 23:00 een storing. U ontvangt vóór 03:00 uur een reactie. Indien on-site interventie nodig is, wordt dit zo snel mogelijk ingepland – doorgaans de volgende dag.


Hoe werkt het?

  • Kies bij uw serverbestelling de gewenste onderhoudsoptie.

  • U ontvangt bij levering een certificaat met een uniek onderhoudsnummer en contactgegevens.

  • Bij storing neemt u zelf contact op met de onderhoudspartner.

  • Er volgt een diagnose op afstand.

  • Indien nodig komt er een monteur op locatie.


Veelgestelde vraag: Wat betekent ā€œ4hr responseā€?

De ā€œ4 uur responseā€ betekent dat u binnen vier uur na uw melding wordt benaderd voor diagnose en planning.
Het betekent niet dat de reparatie binnen vier uur plaatsvindt. De daadwerkelijke interventie is afhankelijk van o.a. diagnose, urgentie en beschikbaarheid.

Algemene informatie over on-site onderhoudscontracten

Bij al onze Third Party Maintenance contracten zijn zowel de reistijd als het uurloon van de monteur inbegrepen.
U betaalt dus geen extra kosten voor een on-site interventie, ongeacht het gekozen onderhoudsniveau.